hästarna gör mig så lycklig!

Har gjort klart 1½ uppgift idag, bra jobbat Emelie! Ska dock göra klart mitt PM ikväll men jag tog en paus och gick ut till dom som gör mig lycklig!
Man märker att Blackan börjar friskna till, hon har fått tillbaka sitt humör, men det ser jag ändå positivt just nu. Hon ska ju ridas nu varje dag men inte anstränga sig så mycket. Hon var lite bråkig nät vu gjorde i ordning henne och då vet man vad man kan vänta sig när man hoppar upp. Han knappt komma upp innan jag höll på att flyga i backen, haha nä inte riktigt men hon blev livrädd för något och for omkring, trodde som vanligt att det var katten som lekte vid bäcken men när mamma gick dit och kollade så var det två ankor som simmade runt där :D hahah sköna små filurer. Men annars var hon väldigt fin idag blackie. Hon orkade mycket mer och blev inte alls anfådd.
Kunde ju inte låta bli att trava över några små fjutthinder på ca 40 cm. Det är ju inte direkt så ansträngande men första gången vi skulle över plankan så var den ju såklart livsfarlig, det är det jobbigaste med att hon vilar -.- Hon behöver ju "hoppa" nästan varje dag för att inte tycka att allt är läskigt, så det blir väl att börja om lite igen när hon ska börja hoppa på riktigt.
Aja nu ska jag ut och gå promenad med Petro, tyckte eftersom vi ändå skulle skritta ut på dom så kan vi ju lika gärna gå med dom, så vi höres lateeeer!
image description
mina små hjärtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0