PÅSKLOV

Hejsan

Helt sjukt hur trött jag var när jag skrev mina inlägg igår. Men tänkte dra en sumering av helgen här och skriva lite mer utförligt om klassera igår.

Planen för hela helgen har faktiskt vart att jag skulle satsa. Jag är verkligen den som alltid vill ha fina rundor istället för höga placeringar. Men nu kände jag att herregud i 120 är Bärran så himla säker och jag vet inte hur många "fina lugna rundor" jag gjort med henne. Så nu var det verkligen dags att satsa.

Dock ville jag ju på tok för mycket i den första klassen igår. Men hon var verkligen så himla fin! Dock var det en människa som var ivägen för mig flera gånger. Inte så att det störde mig jättemycket men man blir ju irriterad och  jag fick lägga in ett galoppsprång extra på en linje i grunden. Sen i omhoppningen så kom min vinnareskalle in och fan vad jag ville vinna. Fick till en jättebra sväng in på första hindret sen blev jag hjärndöd i några sekunder och bara gasade mot ett omöjligt läge. Så tog tag i henne och tänkte att det skulle gå ändå men sen var jag tvungen att göra "halt" Det fanns ingen chans att hon skulle klara det. Så klappade henne massa och tog om det. Slutade på 7 fel i omhoppningen.

Sen fick vi vänta hela dagen på att den sista 120 skulle starta.. Tror att klassen startade ca 19:45.. Det var en ackumulator hoppning och det innebär ju att man får poäng för varje hinder man hoppar och sen på slutet så får man välja om man vill hoppa ett jokerhinder. Hoppar man det så får man dubbelt med poäng. Tänkte ju att jag skulle rida en lugnare runda eller egentligen bara att jag inte skulle få några hjärnsläpp. Bärran hoppade så bra och jag fick till några svängar riktigt bra och hon klarade jokerhindret också. Så då vann vi :)

Hon får gå mest 120-klasser nu. Det är lätt för henne och hon kan få busa runt lite och inte behöva ta i så hon spricker. Sen kommer jag gå upp och hoppa några 130 men annars hålla oss och rida för högre placeringar i 120.

Är verkligen så himla glad att jag har henne! Världens bästa förstahäst! <3


Har mest chillat hela förmiddagen. Blackan ska hoppas när mamma kommer hem och petro ska jag rida ut en sväng i skogen. Annars kommer mitt påsklov mest bestå av plugg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0