Goder morgon!

Hello mates! Kom in från stallet för en stund sen, har ridit min fina knäppa svarta! Hon började som vanligt med att vara helt mongo. Det är liksom inte konstigt att hon försöker slänga av mig i början av passen längre. Men när jag väl fått igenom att jag bestämmer så går hon så himla fint!

Red på samma bett som igår! Älskar verkligen det bettet. Hon blir så fin, går i perfekt form och är jättefin i handen och man har kontroll liksom. Snodde en liten övning som jag såg på Kristina Wargs blogg, inget speciellt egentligen men man har två bommar på rakt spår på en långsida, sen lägger man en bom på var sida om bommarna man redan lagt ut lite på diagonalen (om man nu kan säga så) Men iaf så att du kan välja att antingen rida rakt fram på ett visst antal galoppsprång eller rida på en båge osv! Det gjorde jag med Blackie idag. Hon har verkligen blivit så fin i vänstersidan nu att nästan höger är sämre. Det trodde jag inte kunde hända :o Men så fick jobba henne mycket i höger för att få igenom henne och få henne att sluta byta till korsgalopp så fort det blev jobbigt.
Använde mig mycket av bommarna och växlade galoppsprång där i mellan. Kunde rida på allt från 4 till 7 galoppsprång när det var lagomt på 5. Hade nog kunnat rida på tre språng också men det kändes bara onödigt. För jag vet att hon kan länga sig så mycket men då blir det svårt att få tillbaka henne igen. Fokuserade mycket på galoppen idag så imorgon ska nog fokus ligga på traven att få henne att trava lugnt och träna massa lydnad så att jag kan ta mig runt banorna sen utan att missa hindren ;D
Ska leta på laddaren till kameran så jag kan få lite nya bilder till bloggen.. Nu ska jag chilla länge och läsa min bok typ. Ikväll kanske Lisa kommer så om hon vill får hon rida petro då & så rider jag bärr, annars rider jag nog bägge runt lunch! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0