tidig morgon + halvfull kaffe!

Där hörde ni, drack en halv kopp kaffe till frukost. Eftersom jag blir helt hyper och inte kan sova om jag dricker det efter klockan 15,00. Hahah, jag har precis ridit min fina svarta!
Alltså om hon bara kunde vara avslappnad från början. Gaah, så fort hon slappnar av blir hon en helt annan häst och hon blir kontaktbar liksom.
I början fick hon mest springa av sig lite energi, sen jobbade vi mycket med skänkelvikningar omkring de bommar jag lagt ut och även mycket med ökning och minskning av tempo. Även mycket halter och avsaktningar. Hela tiden aktivera henne och låta henne arbeta. Funkade mycket bra och jag tycker att jag fick igenom en hel del idag. När jag travade av henne på slutet var hon verkligen såhäääääääääääär fin. Så om hon kunde börja passen så som hon avslutar dem så skulle varje dag vara en dröm!
Är väldigt nöjd med henne iaf & nu så får vi se vad veterinären säger om hennes knöl & tänder. Mer om det skriver jag i eftermiddag. Nu ska jag ut och rida Petro. Bärris tänker jag inte rida förns Karin vart här & säger hon att det ine är någon fara med henne så blir det nog ett pass på banan senare!
Ska städa mitt äckliga rum idag, så förhoppningsvis hittar jag kameraladdaren då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0