Veterinärcheck!

Då har Karin vart här och kollat Blackie & Bärran, När hon kom hit så grät hon som en liten tok, för hennes katt hade dött. Kan verkligen förstå henne för hon hade haft ungefär samma relation till den som jag hade till Nikki. Karin fick ju se mig bryta ihop när vi tog bort Nikki hemma hos henne.

Jaja Blackie har fått sina tänder raspade, så förhoppningsvis kommer hon bli lite bättre i munnen nu. Dock måste vi åka till någon bra häst tandläkare som kan kolla upp hela hennes mun på en klinik. För det är massa som måste fixas till & en tand som måste oppereras bort.
Sen kollade Karin på hennes knöl som hon har på rumpan & trodde inte att det var något som behövdes åtgärdas, utan att hon antagligen slagit i hennes "rumpknöl" (hahah) och fått lite som ett överben där, & sen att det är lite vätska utanpå. Så inget farligt och det kommer nog gå ner helt men det kommer ta lång tid.
Sen till Bärrans näsblod - När vi tog ut henne på gången idag så såg jag att hon har en svullnad på nosryggen som jag inte sett innan. Det har liksom inte visat sig innan.  Så antagligen har hon slagit upp näsan i något och det är därför det blöder.. Men Karin tyckte att det var lite slemm i näsan blandat med blodet, så hon ska få lite medicin för det & sen förhoppningsvis blir det nog bra :) Men hon ska bara skritta nu i några dagar så att hon inte behöver anstränga sig..
Som jag saknar dig & alla dina äpplen du alltid sprang omkring med... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0