Crazy black

Hahah, alltså min svarta knashäst! Idag tog jag på livrämmen (Graman) för jag hade på känn att det skulle behövas eftersom hon inte såg allt för glad ut idag heller. Mycket riktigt när jag hoppat upp och skrittat ca 20m på ridbanan så tvärvände hon och körde sina små bockhopp/sparkar i skritt, hahah. Till slut så fick jag bara rida in på mitten av banan och rida på små volter för att hålla henne sysselsatt.

Hon har ju även börjat med  att stampa med frambena när hon blir arg, precis som en tjur som ska gå till attack. Men efter en stund kunde jag faktiskt börja trava och rida på mina små 8-volter och göra avsaktningar. Red även över några bommar för att få henne lite mer uppmärksam & hitta på saker, så hon inte tar över. Travade runt länge innan jag kände mig redo för att galoppera, då det brukar vara det mest kritiska moment eftersom hon får så mycket kraft. Men det gick faktiskt bra och jag kunde galoppera över lite bommar & sist hoppade jag även ett hinder och då förstår man verkligen varför man orkar hålla på med henne alla jobbiga dagar, hon hoppar så fantastiskt! man blir verkligen lycklig av hennes språng :') Fina häst!
Nu ska jag kolla finalen på fälttävlan & sen ut och rida bärr & antagligen gå en prommis med petro :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0