Ridpassen

Då har jag ridit klart för idag. (hahah hur fan har jag fått texten rosa?)

Blackie övade jag massa halter med idag igen och snacka om att hon vart så sjuuuukt sur när jag lyckades få lite koll på henne. När jag ryggade en gång började hon göra massa kosparkar och hej o hå. Hade först inte tänkt galoppera eftersom hon var så sur, det blir ganska lätt då att hon börjar hoppa och sparka och vill ha av mig.. Men sen började jag travhoppa massa små hinder och gjorde halter efter och till slut blev det galopp också. Hon var verkligenn jätteduktig och lyssnade på mig och gjorde halt nästan på en gång efter alla bommarna. På slutet skuttade jag över en oxer på 1m och gjorde halter efter och svängde osv. Så är jättenöjd med henne fktiskt! Hon lär sig allt så fort. Finns ju både för & nackdelar med det. Men just nu är det bra :)

Petro trimmade jag också på banan och hoppade några språng, hon sprang på väldigt glatt och hoppade runt så fint. Dock känner man näär man hoppar att hon är väldigt lite genomjobbad på länge, hon tassar lite med bakbenen istället för att galoppera under sig, Men när hon är helt igång får man börja jobba på att verkligen sätta ihop henne igen.

Nu ska jag fixa mig och åka in till marreberg. Vi ska köpa lite saker till falsteerboo! weeho.

fjuppefjupp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0