varför får inte jag nya blogg.se?

Hahah, jag vill också ha nya blogg.se, haah varför får inte jag de nya? :(


Jag har ridit Bärran & Petro nu på förmiddagen, Bäris var ganska så fin. Lite seg, men hon jobbade mycket bra och kom ner i formen jättefint och man kände hur hon höjde ryggen. Tog även några språng med henne och hon hoppade så fint :) Min lilla mysehäst!
Lillfjuppen är ju under igångsättning så red bara runt på banan och jobbade henne i form i alla gångarter i ca 30 min, hon är så fin min lilla prinsessa!
Blackie ska ridas när mamma kommer hem :)
Postat av: Cornelia

har ett jävligt dyrt förslag... Flippanbettet haha.. Det är jättebra för känsliga hästar, kan dock vara så att din häst är för stark i ridningen för det, men annars skulle det nog funka lysande. Om vi mot alla odds lyckas vara på samma tävling när du har den hästen med dig så får du gärna prova det haha, det är ju inget bett man köper bara sådär utan att man vet att de funkar, för 2800 spänn liksom.

Du kan också prova ett långt hackamore, myyyycket skarpare, oftast för skarpt, vet inte vad det kostar men de borde vara billigare än flippan iaf :) Då äre ju inget i käften på dumma överkänsliga fjoll-djur. Har ett sånt med om du vill låna sometime haha. :)

Svar: Ja alltså vi har faktiskt testat ett fake flippanbett, ser ungefär precis lika dant ut och har vad jag förstår precis samma funktion och det funkade hon jättebra på tills hon gick sönder i munnen på det också, hon fick även skav av ringarna eftersom dom är lite större liksom, haha. Ne alltså hon fick ju skav på nosen av hackamoret nu även fast att jag hade megaludd, men jag vill egentligen inte rida på något med hävstångseffekt eftersom hon är otroligt bra på att dra in/ner näsan och börja springa & nu när jag inte hade ett bett i munnen så var det väääldigt svårt att få henne att stanna.. Men ska testa det idag igen så får vi se :) Har ju tävlat på ett kombi-bett som faktiskt har funkat bra men det bettet är lite stort, men nu ska jag få låna ett annat kombi-bett av en kompis så får vi se om det funkar haha, så jävla irriterande att ha detta problem. ;D
image description

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Ofta du inte fått nya? Fan va lustigt.



Men okej! Vad konstigt :< Hmm.. provat att kombinera bett och hack då? så slipper du ett stor starkt bett liksom :) Blir dock mer jävla skav av det visserligen.. Ja har dock några kombinationsbett att låna ut om du vill some day, men haha, lycka till! :)

2012-06-26 @ 20:19:00
URL: http://cooorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0