kommentar

Anna
Fast det är ju inte sant att AA inte hade pengar. Hennes föräldrar såg i alla fall till att skaffa fram det. Köpte hästgård och sålde bl a sin båt för att hon skulle kunna rida.

Sen förstår jag inte personligen varför det är så mycket roligare att rida 140 än 110. Kuska land och rike runt för att vinna 200 spänn och en brandvarnare typ.
- Nej men allt som jag har läst & hört så hade ju hennes pappa 3 jobb för att låta henne få tävla. Hon red nästan bara andras problemponnyer & hade inte många egna hästar. Jo men vill man lyckas så får man ju offra mycket i den här världen om man inte har massa tillgångar.
(hittade detta stycke i en intevju med angelica
Du kommer, till skillnad från de flesta ryttare, inte från någon rik familj. Din pappa fick dubbelarbeta för att ha råd att låta dig rida och tävla. Och båten fick han sälja också.
- Han tyckte att det var jätteroligt med hästar. Han brann också för det. Att han sålde båten berodde på att vi aldrig hann åka ut med den, det var ju tävlingar varenda helg.)

Nej men då är vi olika, jag förstår ju då inte personligen varför man vill sitta och hoppa 110 hela livet, det kanske inte handlar om hur mycket pengar man vinner eller utan vilka fantastiska erfarenheter man får av att vara iväg och tävla & det är ju så himla roligt. Men jag själv skulle aldrig nöja mig med att hoppa 110-130 hela livet, då skulle jag lika gärna kunna sluta. Alla har olika ambitioner, jag vill hela tiden utvecklas och rida högre höjder, men som man brukar säga man är aldrig bättre än sin häst, så därför behöver man ju bra matrial för att kunna lyckas också.
Roligt med en kommentar som man kan diskutera, fortsätt gärna med det, bara roligt! :)

Kommentarer
Postat av: Cornelia

sv: Jaa, tack, typ! haha :D



Du dendär bruna, Bäret, ser himla fin ut nu! Grattis till det, man ser att hon bär upp sin hals bättre nu, vilket säkert känns i rörelsemönstret! Orkar inte ens prata om din svarta, den är så fin! Keep up the good work! :D

2012-03-24 @ 21:02:03
URL: http://cooorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0