Magic Mistery

Sto född 2004. Hennes pappa heter Lasandos och hennes morfar är Cortez. Till att börja med så har hon en riktigt djävulsstam. Med Gaston & Jarramas på hennes mammas sida. Alla var riktiga grisar, kult även blackie.

Hon är väldigt sent tagen på grund av en massa olika anledningar som jag inte känner för att dra upp här. Hon har blivit riden i ca 1,5 år nu från och till. Jag var ju livrädd för henne i början eftersom jag tyckte hon var rent ut sagt livsfarlig. Hon flög i luften när jag satt på och jag vet inte hur länge jag red på lina. Men nu efter väldigt mycket slit och arbete så börjar hon faktiskt bli ridbar.

Hon har ju sina perioder i ridningen. Ibland är ho verkligen hur snäll & sammarbetsvillig som helst. Medans andra dagar är det knappt ingen idé att hoppa upp.

Hon var rädd för människor fram tills bara för något år sedan och hon är väldigt rädd om sina bakben eftersom hon råkade sparka igenom gallret när hon var 1 år gammal och blev hängandes där.

Hon har haft problem med sina tänder också eftersom hennes mamma eller droppans mamma sparkade sönder flera av henns tänder när hon var 6-7 månader kanske. Hon var en riktig otursfågel som liten.

Målen med henne 2012 är väl först och främst att hon ska börja tycka att det är kul att hoppa när hon kommer bort. Få fram en ärlig framåtbjudning och starta 110 i slutet av året kanske.

Har fått väldigt många fina lovord om henne och folk som tror att det kan bli en riktigt fin häst. Dock handlar det bara om hennes psyke. Hoppa kan hon men det är bara alla andra saker som spelar in som blir problem.

Imorgon ska hon göra tävlingsdebut faktiskt. 80 cm ska hon hoppa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0