Petronella

Sto född 1996. 140,0cm. Hon är en blandning av Russ, Arab, Halvblod & Fullblod.
Petro som hon kallas har vi haft i 8 år ganska så exakt. Vi har haft placeringar upp till msvA. Startade SM 08.
Tanken var att hon skulle säljas för en herrans massa år sedan men pga av olika anledningar är hon kvar.
Eftersom jag är för gammal för att rida ponny nu så har jag ju inte direkt några mål med henne utan hon är mest min lilla gosponny & jättebra sällskap till våra andra knäpphästar.
Hon är väl dock till salu kan man säga. Det ligger inte någon annons ute men om någon frågar så är hon det.

Jag ser absolut inga negativa sidor hos denna fantastiska ponny, eftersom jag inte tävlar henne längre (där hennes negativa sidor kunde dyka upp) så finns det inga.
Man kan ju tycka att det borde kännas konstigt för mig att sitta och trimma en liten c-ponny men ska jag vara ärlig är hon faktiskt den roligaste hästen att rida utav mina just nu. Hon har gången som en storhäst så man känner sig faktiskt inte överdrivet stor på henne.
Hon är väldigt sammarbetsvillig på marken och hon hoppar som en gud.

Just nu rids hon & tävlas lite av Lisa Huss.

Bild från sommaren 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0