Tankar

Ibland tror jag fan att man skulle vara lyckligare om man hade mer pengar.
Kanske inte lyckligare okej, men det finns så mycket som skulle underlätta om man var ekonomiskt oberoende alltså.
Särskillt när man håller på med den här sporten. Allting är så otroligt dyrt och du ska ha en jävla tur om du lyckas utan pengar.. Tyvärr.
Angelica Augustsson är ju just det exemplet som har lyckats utan pengar, men jag menar det är verkligen få som gör det. Hon är ju verkligen så otroligt begåvad också.
Jag önskar just nu bara att jag kunde få köpa en häst som gick stadigt 140 typ, men inte en chans i hela världen att man skulle ha råd med en sån häst liksom som säkert ligger mellan 200-300 tusen. Sjuka jävla pengar verkligen.
Även om jag sålde alla mina hästar skulle jag knappt ha råd med EN fin häst. Det finns så många som ofta ligger i toppen på ponny som får fina hästar och direkt är på toppen igen när de klivit upp på storhäst. Det är en bråkdel av alla dem som faktiskt är så himla duktiga att de lyckas få fram sina egna hästar dit, utan dem köper sig fina hästar och fotsätter på samma spår typ. ( ska bara tillägga att vissa av dem hästarna som är så dyra absolut inte är lättridna, men inte det jag syftar på.)
Ibland önskar jag mig verkligen att jag var en av dem. Att kunna faktiskt få köpa sig lite framgång. Iaf ha en häst som man skulle kunna rida högre med som kunde utveckla mig, istället för att jag hela tiden ska utveckla dem.
Menar absolut inte att det är fel att göra så, hade vi också haft massa pengar hade vi ju alldeles säkert gjort lika dant. Hahah kan faktiskt känna mig väldigt avundsjuk på det ibland. Även fast att jag vet att folk kan vara avundsjuk på mig som ändå har eget stall 4 hästar osv osv.. Vilket jag verkligen är väldigt tacksam över och att mina förälsrar ställer upp och kör mig och betalar mina träningar/tävlingar osådär.
Nej men jag skulle verkligen behöva något nytt i stallet nu, hitta en medryttare till petro typ (HAHA) Men nej är jättesugen på en till häst faktiskt. Skulle ju vara underbart om någon kom med sin 140 häst och här varsegod du kan rida den här;). Nej men skulle även kunna tänka mig en yngre häst för att satsa på falsterbo och sånna där grejer! Eftersom mina är "unghästar" men ändå på tok för gamla för det där. Ha något på riktigt att jobba emot. :)

Kommentarer
Postat av: elin den bästa

sv: ååh tack vad glad jag blir! :D



grymt skrivet meeeeemlooj, stämmer så jäkla bra. finns så många duktiga ryttare som tyvärr inte tar sig längre än regional/nationell nivå då pengarna sätter stopp där. sjukt vad dyrt det är i denhär sporten, mår fan illa ibland.. haha ;)

2012-03-22 @ 20:06:32
URL: http://elojnwestin.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv; lasandos , goldstrand :)

2012-03-22 @ 20:25:36
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: Amanda

roligt! ska kika genom din blogg och se om jag ser lite likheter jag med :D

2012-03-22 @ 21:11:09
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: jessica

känner precis likadant som dig, det är så himla tråkigt när dem duktiga ryttarna vill mer än vad det finns ekonom för. önskar också att jag kunde köpa mig framgång, och att någon kunde sponsra mig med en jättefin häst. känns som man till slut kommer tröttna, för att man vill längre men har inte råd med något bättre. :( <3

2012-03-22 @ 21:53:38
URL: http://jessicaasling.blogg.se/
Postat av: Anna

Fast det är ju inte sant att AA inte hade pengar. Hennes föräldrar såg i alla fall till att skaffa fram det. Köpte hästgård och sålde bl a sin båt för att hon skulle kunna rida.



Sen förstår jag inte personligen varför det är så mycket roligare att rida 140 än 110. Kuska land och rike runt för att vinna 200 spänn och en brandvarnare typ.

2012-03-24 @ 20:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0