Tävlingsdebut med Blackan

Idag gjorde blackan sin debut på en riktig tävling. Vi åkte till Askersund eftersom dom hade en 80cm klass också. Perfekt.
När vi kom dit och gick banan så trodde jag att jag skulle komma till 2an eftersom där var det en grind. Vilket hon har stannat på minst tre gånger på varje Lennart träning.
Annars var det en bra bana.
När vi lastade ur henne var hon lugn men så fort jag kom upp i sadeln så blåste hon upp sig och "svävade" och frustade sig framåt, haha. Red på som vanligt och försökte få henne att tänka på olika saker. Efter en syund lugnande hon ner sig och jag kunde börja hoppa lilla. Det kollade hon inte alls på. På framhoppningen skötte hon sig också jättebra.
När jag stod och väntade på¨att jag skulle få gå in i ridhuset så fick blackan syn på en skäck, och hon fick typ spunk, hon kan inte fattat att det var en häst, hon började hoppa åt sidorna och kunde endast koncentrera sig på den brun/vita fläckiga saken. Haha känner att blackan inte är så rutinerad på att träffa nya hästar..
Inne på banan var hon avspänd och kändes inte alls något tittigt eller så. Så vi hoppade runt den där lilla banan felfritt!!!! Åh hon var så duktig! Kollade inte på nåt hinder, hon hoppade avspänt över hindren och överhoppade sig inte alls. Är verkligen jättenöjd med henne! :') Film kommer så fort som jag lagt upp den på YT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0