Träning för Lennart

Blackie var jätteduktig idag! Red fram lite självständigt som vanligt, hon kändes faktiskt lite seg men hon gick ändå fint, sen började vi hoppa fram på två hinder & det gjorde hon väldigt bra.
Sen skulle vi hoppa en linje med 2 kombinationer två räcken på ena & två oxrar på den andra, så skulle vi hålla ihop dem på 4 galoppsprång fast att det var väldigt trångt, och jag kom på 3½ första gången så då stannade hon, men faktiskt bara mitt fel. Sen när vi hoppade samma linje tillbaka med oxrarna först så började hon sura lite i svängen och då satte jag mig ner på röven för att jag ville ha fram henne, men då blev hon ju väldigt sur och stannade på den en gång.
Så då red jag i en väldigt lätt sits resten av passet och då gick ju allt klockrent. Alla linjer och det gick bra och jag kunde reglera galoppen på henne och rida på olika galoppsprång och sådär. Hon hoppade helt fantastiskt idag, även om hon var lite surare än vad hon vart på länge så gjorde hon ju ändå sitt jobb! :) Hon drog öronen bakåt när andra hästar kom förbi och när jag skulle fatta galopp haha, men när hindrena kom så glömde hon bort att vara sur tror jag.
Sista rundan vi gjorde var väääldigt bra! Fick mycket beröm av Lennart så det kändes bra :) Som sagt hon hoppar ju helt otroligt bra och när hon kommer lite nära så lyfter hon extra kvickt på fötterna :') nej men hon är så väldigt flexibel :) Till skillnad från bäris som är som en utdragen gummisnodd ;)
Det jag fick kritik för idag var mina händer som vanligt, asså blääääääää dumma händer.. Jag har dom viklade åt fel håll och när jag hoppar så öppnar jag handen och då glider tygeln ut och när jag väl fångar upp tyglarna så är dom olika långa, haha förjävla bra är jag! Så nu ska vi köpa handtag. Lennart tyckte det lät som en bra idé. VI har ju funderat på det ett tag men nu ska vi verkligen köpa det. Tror det kan hjälpa till mycket på blackan faktiskt eftersom jag kan ställa till det för henne om jag inte har lika långa tyglar och att det då blir lite vingligt.

Alla i min grupp tycker det är roligt att det går så framåt med henne och ger mig massa beröm hihi, för dom som har sett henne under alla gånger jag vart där ser ju en tydlig skillnad, haha från att stanna på varenda hinder och dumma sig hela passen så sköter hon sig faktiskt som en riktig häst. Tror hon börjar tycka att det är roligt att åka iväg och arbeta nu :)

Ledsen för lång & rörig text men jag är trött & det är sent & nu ska jag duscha.


Kommentarer
Postat av: Malin

Fina Blackis!!! Måste kötta zumba så kan jag fota dig och fina hästen igen också ;)

2012-03-28 @ 12:09:18
URL: http://spotlighten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0