Ny stjärna i stallet!

Hejsan allesammans!
 
Igår kom fina Emil hem till oss! :) Han är 9år och har tävlat upp till 140. 
Sussie (ägaren) var här och lämnade honom igår, och vilken underbar häst det är!!! Red honom en liten stund igår på kvällen och hjälp så fin och välriden han är! :) Han ser ut som en riktig dressyrhäst, han är 176cm i mankhöjd, så han är riktigt stor. Fast det intreycket får man inte riktigt när man sitter på. Men ska bli sjukt kul att jobba med honom och så får vi se vart det leder :) Har ju iaf hela vintern på mig att rida in mig på honom.
 

Idag har jag jobbat 07;30-14:00. Sen red jag Emil när jag kom hem och han var så fin, testade även att hoppa några språng eftersom han ska få följa med på Lennart träningen redan imorgon. Så hoppade väl någon oxer på 1m osådär bbara men det gick superbra!
 
Sen Berry och hon var så goo! Min fina, får ju absolut inte "glömma bort" henne nu när det är så mycket andra hästar här, Men hon gick superbra och jobbade på galet bra ner i formen av sig själv, det hör ju inte riktigt till vanligheten ;)
 
Sen fick Furrifuxi gå en promenad, fasen hon är fortfarande inte riktigt bra.. Sket faktiskt i Blackan idag.. Spöregnade ju under hela tiden jag var ute så var helt dyngsur, men hon är ju under igångsättning så det är ju inte hela världen :)
Här har ni fiiina Emil!!!,Nu ska jag äta tomatsoppa och bara mysa ner mig i sängen och kolla på en film :)
 
Måste bara säga att jag är så tacksam över att få låna två så fina hästar! Tack Sussie!! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0