dagen + träning

Hello!
 
Har vart med Jennifer hela dagen & vi red först Bärran och Petro Kände bara igenom bärran inför imorgon :) Lite lösgörande arbete så :), Jempi red petro jättrebra och hon hoppade så fint så!
Sen missbedömde jag tiden lite så Blackan hann jag bara rida i ca 20 min ;'D Men hon skötte sig bra, min pääärla!
 
Till sist träning med Nikki. Tycker hon skötte sig över förväntan faktiskt! Jobbade på bra på backen även om hon har huvudet väldigt högt upp. Men hon slappnade flera gånger av och höjde ryggen. Fick även lite ordning på galoppen med Evas hjälp. Jag måste liksom rida henne så mycket för ytterhjälperna så att hon håller sig rak.
 
I början av hoppningen så blev hon så himla pigg, men jag kom till rätt lägen hela tiden och fick bra språng! Eva testade henne lite på höjden, kanske 120 bara men för att se lite vad man har att jobba med. Fick ett stopp på henne för jag försökte hålla kvar lite i handen, så kom jag om och lättade så gick det superbra. Hon springer ju på rätt fort om man säger så. Men sista språnget på banan vi gjorde på slutet var så sjukt bra!! Tänk om hästen skulle hoppa så på alla!!. Men då vet man ändå att det finns sånna språng i henne och att man får försöka hitta den känslan och  få henne o hoppa så fint :)
 
Kom på efter träningen att jag inte ätit något sen frukost ;o Så nu är mamma iväg och handlar kebab till mig!!!!!! MUMS!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Måste komma och checka in dina nya ngn gång!!

2012-09-13 @ 21:37:16
URL: http://spotlighten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0