dödstrött

Kom nästan nyss hem från Lennart träningen, vår träning höll typ på i två timmar.. Det var en häst som knasade sig lite så det tog hur lång tid som helst.
 
Blackan var så himlaa fiiiin!! Hon var så snäll. Gjorde alla övningar hyffsat bra. Vi tränade på rätt skarpa linjer som dog leg och där fick vi väl lite problem eller hon blev lite tjaffsig i munnen. Men efter lite tips av Lennart så blev de faktiskt bra sista gången vi hoppade gjorde hon det mycket bättre!
Fick två stopp i kombinationen för att jag inte red på alls in så hon fick långt, men nästa gång hon kom på så hoppade hon jättefint så känns bra att hon inte blev sur.
 
Men sista banan vi gjorde så vard det asbra, åh min fina tjej!!!
 
Men saker att tänka på.
Lätta i handen framför hindren, så hon får hoppa själv. Inte störa henne och göra henne sur.
När jag bromsar - släpp benen , för annars blir det lite dubbla budskap för henne.
 

Men Lennart sa det att jag har en häst med riktigt fina kvaliteér och att man måste hitta olika vägar för att hålla henne  på gott humör liksom. Inte ge henne dubbla budskap eftersom hon ibland har svårt att förstå en sak. Men egentligen störa henne så lite som möjligt.

Nej nu ska jag sooooova, så jäkla trötttt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0