Herregud alltså!

Vi åkte iväg imorse till Uppsala egentligen för att kolla på en häst, men jag visste att jag skulle testa två. Men var inställd på att kanske få med mig en häst hem. men nu blev det båda!! haah FULLT STALL, japp!
 
Först testade jag Nikki (hon heter precis som min älsklinsvovve! :') perfekt liksom.) Det gick ganska så bra, det är en riktigt speciell dam med mycket power & egen vilja. Jag red runt och testade lite och fastnade ganska så snabbt för henne. Hoppade lite och en gång blev det lite knas för jag är så van med att hålla stöd ända in i hindren på mina hästar, men nikki vill klara den sista biten lite själv & vill absolut inte att man håller henne i munnen. Men efter det gick det kanoners. Hon är som en ragnar deluxe (min förra cponny) Så då blev det bestämt att hon skulle få följa med hem :) Hon är 7 år & har startat upp till 130. Känns som en riktig utmaning att bita i och de ska bli så roligt!! 
 
Sen testade jag även fuxen (Compagne) som jag för övrigt stavade helt fel på när jag la upp på facebook, hehe. Blev positivt överaskad av den hästen faktiskt! Supertrevlig med ett jättefint språng så det ska bli roligt att få bygga lite muskler på henne och komma ut och tävla. Tanken med henne är att hon ska säljas, så när hon är redo kommer hon att läggas ut på annons. Sto 13 år, haft massa föl.
 
Mycket trevliga hästar som redan blivit accepterade av våra egna här hemma! Har myst med dom nu på kvälllen, så goa <3 Nu är det verkligen all in på det här med hästar känner jag! Nu har jag fått en chans så nu är det bara att satsa :) Bara fixa mig ett litet jobb så jag kan vara med och betala lite i denna skitdyra sport :D
 
Skriver mer imorgon för nu måste jag ta en dusch!! Imorgon blir det full rulle, rida två på morgonen & sen blir det örsta och kolla dressyr och sen hem o rida resten! hehe galet men så himla kul!!!
 
fina Nikki! <3

Kommentarer
Postat av: Elooojn

Va kuuul!! :D är det dina alltså?
Vill också gå klart skolan och bara rida hela dagarna, lyyyllooos...

2012-09-09 @ 10:49:37
URL: http://elojnwestin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0