Hoppla polle!

Sådääär, då var alla tre ridna.
 
Började med Bärran barbacka på banan, haha go träningsvärk man kommer ha imorgon. Men hon var fin, man kommer åt henne rätt bra när man rider utan sadel faktiskt! Ett litet lagomt pass blev det. Imorgon behöver det sättas lite mer press på henne och få loss henne helt eftersom hon ska träna på torsdag!
 
Sen Blackie red jag med sadeln jag lånar. Tror faktiskt det kan vara rätt bra att byta sadel lite sådär. För i den här sadeln så får jag kämpa mer med min egen balans och sits hela tiden. Det får man liksom lite gratis med buten. Men tror jag har kommit på hur jag ska lösa hela den här tråkiga situationen med Blackan. För när jag själv tänker efter så har jag inte vart så konsekvent i min ridning på henne, för när hon bråkat och hoppat iväg, sparkat osv så har jag ju brytit av och börjat om. Släppt skänkeln och handen och det har bara blivit kaos. Så hon har ju helt enkelt bara tagit över. Så hon tror att hon bestämmer. Vilket man kan säga att hon gjort.
 
Så idag jäklar gav jag mig inte. Jag höll henne inom hand och skänkel hela tiden. När hon började bråka så höll jag bara kvar. Varken mer eller mindre. Sen blev hon ju asförbannad en gång och bara stod på stället och sparka ut med ena benet. Men jag gav mig inte och till slut så gav hon sig och gjorde faktiskt inget mer dumt. Fick igenom en hel del idag och kan faktsikt för första gången på länge säga att jag är nöjd med passet! 
 
Petroos red jag också barbacka och hon gick så fint så :) Imorgon ska hon få ut och springa lite i skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0