Sorrry för dålig uppdatering

Ledsen ör sjukt dålig uppdatering idag men har haft fullt upp.
Efter jag kommit hem efter shoppingen som kom min vän Jessica hit som jag inte träffat på år känns de som.
Så vi red först Bärran & Fuxen, Jessica på Bärr och jag Fuxi :)
 
Men när jag skulle göra iordning henne så såg jag att hon tappat en framsko. Så pappa fick sko om henne fram. Men hon skötte sig bra på ridpasset. Lite kort i galoppen i höger varv, kändes som hon inte vågade sträcka ut ordentligt liksom men blev bättre ju längre in på passet vi kom. Men hon jobbade mycket bra i formen! imorgon ska hon få ut i skogen och chilla lite, smälta nya stället liksom :)  Bärran såg jättefin ut med Jessica på ryggen så det kändes super!
 
Sen red jag Nikki & Jessica skrittade & travade runt på Petro barbacka, o hon såg också jättefin ut, sprang runt där som en liten dressyrponny.
Nikki hade jag lite problem med idag ;D Om man nu kan säga så. Men satte på henne gramanen idag eftersom jag behöver ha lite hjälp med att få ner henne i formen och få henne att jobba med ryggen. Men hon ville inte alls släppa till utan gick och spände upp nacken iaf. Men skrittade henne massor under passet och fick till slut ner henne i formen avslappnad där hon själv ville neråt liksom. I traven fick jag väl inte igenom allt men det kändes ganska bra! Men galoppen.. Där har vi mycket att jobba på ;):) Hon spänner upp nacken och släpper ryggen lite.
Det är ju lite så hon är men när jag väl hittar knapparna så kommer det nog fungera! Red henne säkert 1h o 20 min eller nåt idag, haha för mamma kom och försökte hjälpa mig lite & fick lite tips :) Sen på slutet hoppade vi några språng (utan graman), mest för att jag ska lära känna henne liksom. Det gick jättebra men hon blir galet taggad så fort hon får hoppa!
Sen när jag travade av så var hon jätteeefin i traven också!! Gick lite för fort för att det skulle vara perfekt men hon försökte ändå!! Fiiina häst!!!
Men jäklar vad arg hon blev på mig när jag försökte fatta galopp några gånger, för jag ville ha henne att fatta galoppp från skritt, men de ville inte Nikki. Så där har vi lite o jobba på. Men det är så roligt att ha hästar som man får kämpa lite med och som man märker resultat på!! Efter passet så arnikade jag henne på ryggen och maserade henne lite. Hon ska också få gå ut i skogen imorgon. goosiii <3
 
Så får vi se när jag känner mig redo för att ta ut dem på tävlingsbanorna! :)
Ledsen för lång och rörig text, + att jag måste hitta laddaren till min kamera. Vill ju visa er fler bilder på mina/"mina" fina hästar! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0