Tjollahopp!

Hejsan!
 
Var ett tag sen sist, i fredags var det utgång med världens bästa brudar! Helt galet roligt var de faktiskt! Igår var det Ponnytävling på kumla ridklubb så jag var där och hejjade på mina klubbkompisar! :)
Och idag så var jag själv med och hopplade lite, kan ju börja med att säga att det här kan ha vart den sämsta tävlingsdagen någonsin faktiskt.
 
Blackies töntade sig jättemycket i 1m & stanna en gång på muren, sen en gång på ett plank & sen in i kombin & allt handlar egentligen om att jag inte får sväng på henne utan hon springer på sidan och jag får aldrig riktigt chansen att komma till ridning till hindren. Men sen hände det värsta på hela dagen ;o Min sadel gick sönder. Sånt som bara inte ens får hända när man har en så brutalt dyr sadel liksom. Men det järnspännet som håller fast stiglädret bara lossnade, vilket gör sadeln totalt oanvändbar. Vette tusan hur det kunde hända.
 
Skulle rida Bärran tidigt i 110, så vi fick till slut tag på en sadel att låna, som kanske inte passade jättebra och våran sadelgjord var på tok för lång så sadeln satt knappt på plats, hann knappt gå banan & fick rida fram på några stycken. Men hon hoppade faktiskt runt fint ändå, men fick nå hjärnsläpp till kombin o bara släppte allt så jag fick ett stopp, men efter mina förutsättningar så är jag rätt nöjd! (jag brukar oftast kunna hantera att saker går fel innan jag ska in och hoppa men efter allt som blev & vart så är jag glad att jag ens tog mig runt ;D) Så nu jäklar ska hon igång ordentligt min fina bäris! För om två veckor ska hon till Karlstad & hoppa :)
 
Sen fick jag låna elins Butet till 110 med blackie, där gick hon faktiskt lite bättre men kom helt tokigt på trippeln så hon skulle hoppa av men ångra sig lite sen blev hon väl lite skraj sen hoppade hon rätt bra fram till 6an som var en kombination där fick jag inte sväng på henne ordentligt och kunde ej komma till ridning.
 
Efter jag hoppat så gick jag faktiskt in i ridhuset och trimmade satan med henne, hade fått låna beccis rullsporrar och jääklar vad jag pressade henne. Tror faktiskt att jag fick igenom något där. Hon har aldrig gått så bra iaf. Fick henne att ge en ärlig bjudning ner i formen och verkligen höja ryggen. Men jag kämpade som en liten tok. Nu är det bara att fortsätta kämpa med henne på marken, för det är där jag har problem. Hoppningen är ju nemas problemas för den hästen :) Men snart så släpper det nog. Hon klarar ju inte av att vila liksom för då får man ju börja om från början, och hon vilade ju en vecka för ett tag sen och det tar galet lång tid innan hon är "tillbaka" igen.
 
& just nu råkade jag slå på en gullig film på 5an som såklart handlade om en familj och deras hund som blivit gammal och sjuk så de var tvungna att avliva den. Så fick man se massa återblickar tillsammans med den hunden och hur lyckliga de var & sen när det hade begravning för hunden och alla på filmen började gråta och såklart började jag störtböla också. Det var ju precis så det var med min bästa Nikki. Herregud så mycket jag saknar henne, jag drömmer att hon kommer tillbaka och att jag får krama om henne igen, men det kommer ju aldrig ske. Blääää. Min bästa vän, som var mitt allt. Den enda som aldrig lämnat miin sida & som alltid funnits där för mig i alla lägen. Hade verkligen behövt ha henne den här helgen. Är i stort behov av en Nikkikram & hennes förstående och tröstande. Min älskling <3 
 
Ja, den här sommaren har verkligen vart så jäkla rutten. Att Nikki försvann är det värsta, men sen har jag haft bakslag med hästarna. Knappt vart någon sol & bara allmänt dålig. Får hoppas att Hösten och vintern blir bättre! :)
 
Sorry för min extremt långa bok jag skrev nu, men känns bra att skriva av sig ibland, här är några bilder från min helg!
 
 Världens bästa Beccis bild, love u my friend!
 Foto: Love U, bästa med Sandra, Erika
Foto: Fuck Aina @johansandberg http://instagr.am/p/PAcLHBrsuV/Foto: Paaaaaaaartyyyyyy󾔗󾔗󾔗 http://instagr.am/p/PASLSmLsnj/
 Foto: Avslutar kvällen med ett barbacka pass på prinsessan! Att en liten ponny kan göra en så lycklig! <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0